På et millisekund kan alt forandres.


Jeg heter Tonje, og dette er mine personlige notater.

lørdag 25. august 2012

STORE GUTTER GRÅTER IKKE

Hei! Jeg har vært supersliten idag også, og jeg har ikke gjort annet enn å ligge i senga.. Jeg skjønner virkelig ikke hva som er galt.

Jeg var hos legen min for 2-3 uker siden da noe av det samme skjedde, men det er ingenting galt fysisk. Blodprøvene viste bittelitt jernmangel, som jeg nå tar dobbel dose av, og tror at det går kjapt opp igjen. Jernsprøyter er visstnok så vondt, så jeg tar tabletter. Jeg får da en sprøyte, det er B12 sprøyte, den får jeg hver tredje uke.

Jeg bestilte meg en film for noen dager siden, og den kom idag. Som tittelen sier, så heter den "store gutter gråter ikke".
Dette er en dokumentar fra 1995 filmet fra C-3, en avdeling i Oslo kretsfengsel. De er åtte gutter, med samme problemene, dop, kriminalitet og lange dommer. På slutten ser man at det er kun 4 stykker som klarer seg uten å ha perm-brudd. De blir alle etterhvert flyttet til Tyrilitunet før de blir helt løslatt. Det er en veldig bra dokumentar, jeg likte den veldig godt og den har fått 6'er fra dagbladet (den er visstnok gitt ut på nytt, den ble jo filmet i 1994-1995). Om dere vil se litt av den kan dere se på dette klippet hvor de har laget en sang! HEHE.
Min drøm er jo å bli fengselsbetjent, så jeg interesserer meg veldig for fengsels filmer, serier osv. Feks på nathional geographic sender de en del fengselsserier. Men jeg er ikke klar for å ta noe utdannelse enda, men det er den store drømmen!

-T

1 kommentar:

  1. Jeg synes også sånne fengselsting er utrolig interessant! Å være fengselsbetjent tror jeg er en veldig spennende jobb! Om du virkelig vil bli det, så tror jeg du blir det en dag! Du er fortsatt veldig ung, så du har MASSE tid på deg! Det er flott å ha noen drømmer for framtiden sin! <3

    SvarSlett